Çok şey mi istiyoruz? - Gündem Ajans - Medya Danışmanlık HizmetleriGündem Ajans – Medya Danışmanlık Hizmetleri

28 Ocak 2022 - 04:54

Çok şey mi istiyoruz?

Adana’nın öteden beri çözülmeyi bekleyen yığınla sorunu var

Çok şey mi istiyoruz?
Son Güncelleme :

15 Kasım 2021 - 15:19

Adana’nın öteden beri çözülmeyi bekleyen yığınla sorunu var. Tek tek sıralamaya kalksak sayfalar yetmez belki ama kendimizce bazı önemli noktaları belirleyip çözüm yolu sunmaya çalışalım. Malum; Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde şu sıralar hummalı bir şekilde bütçe görüşmeleri gerçekleşiyor. Belki sesimizi duyan olur da Adana’nın öncelikli sorunlarının çözümü için bir miktar kaynağı da kentimiz için ayırırlar.
Bakın bakalım çok mu şey istiyoruz?
İŞSİZLİK – Kentteki işsizlik Türkiye ortalamasının çok üstünde. Özellikle genç işsizlerin varlığı gelecek nesilleri umutsuzluğa sevk ediyor. Adana ortalama yüzde 15’le işsizliği en fazla olan iller arasında yer alıyor.
HAFİF RAYLI SİSTEM – Uzun yıllar süren kazı çalışmalarıyla, kentin trafiğini allak bullak ederek, 10 yıldan fazla sürede yapımı tamamlanan hafif raylı sistemin sorunları bitmek bilmiyor. Yıllık 50 milyon lira zarar ettiği söyleniyor. Güzergahı yanlış. Cumhurbaşkanlığı ise 2. etap hafif raylı sistem projesine henüz onay vermedi. Toplam borcu 1.5 milyar liraya dayandı. Adana’nın kamburu olmaya devam ediyor. Hafif Raylı Sistem sorununa biran önce el atılmalı, nasıl bir yol izleneceğine karar verilmeli, güzergah boyunca adeta çile çeken esnafın sorunu çözülmelidir.
TRAFİK-ULAŞIM – Kent trafiğinde büyük sorun yaşanıyor. Adana Büyükşehir Belediyesi bu konuyla özel olarak ilgileniyor. Ama merkezi idarenin de gerek DSİ gerekse Karayolları bünyesinde belediyeye yardımcı olması gerekiyor. Şehir içi ana ve ara yollarda kazı çalışması yapan kurumlar koordine halinde olmalı. Dere ve nehir yataklarının korunması gereken Adana’da özellikle kent merkezindeki kaldırım işgallerinin artık önüne geçilmesi gerekiyor. Unutmayın; kaldırımlar insanlar için Kenar bölgelerin trafik ışıklandırma sistemleri yenilenmeli, çevre ve gürültü kirliliğine önlem alınmalıdır.
CEYHAN ENERJİ İHTİSAS SANAYİ BÖLGESİ – Yıllar önce Enerji İhtisas Sanayi Bölgesi ilan edilmesine rağmen Ceyhan’da enerji yatırımlarının geciktiğini her Adanalı söyler. Ceyhan’ı enerji yatırımlarıyla sadece Türkiye ve Akdeniz’in değil dünyanın en önemli enerji hatlarından biri haline getirmekte kararlı görünsek de söylemden öteye gidemiyoruz.
ÇARPIK KENTLEŞME – Adana’da belediye başkanlarının da ifade ettiği gibi çarpık kentleşme almış başını gidiyor. Kentteki yapı stokunun büyük bölümünün ruhsatsız ya da güvenlikli olmadığı ifade ediliyor. Özellikle seçim dönemlerinde ruhsatsız ve çarpık kentleşme alabildiğine artıyor. Merkez Otogar ya modern bir görüntüye kavuşturulmalı ya da başka bir bölgeye taşınmalıdır. Yüreğir Otogarı’nın etkinliği arttırılmalıdır.
TURİZM – 2008 yılında Bakanlar Kurulu kararıyla Turizm Bölgesi ilan edilen Karataş-Yumurtalık sahil bandına tek çivi dahi çakılmadı. Bu da yetmedi Cumhurbaşkanı, bölgeyi turizm teşvik bölgesi kapsamından çıkardı. Yeşili, doğası ve deniziyle göze çarpan Adana’da turizm gelirleri yok denecek kadar az. Balıkçıların da ayrı sorunları var. Şimdi Bakanlar Kurulu yok. Cumhurbaşkanı karar veriyor. Biz yazalım belki bir gören duyan olur da Karataş-Yumurtalık sahillerinin hakkını verir.
UYUŞTURUCU – Adana’da madde bağımlılığının artış gösterdiği ifade ediliyor. İşsizlikten kaynaklı uyuşturucu satış ve kullanımının arttığı söyleniyor. Emniyet birimlerinin hemen her gün yaptığı operasyonlar basında geniş yer buluyor. Şu illeti sona erdirmenin bir yolu olsa keşke!
Bu sorunları dilimizin döndüğünce zaman zaman anlatmaya çalışıyoruz.
Aklımıza geldikçe sıralamaya da devam edeceğiz.
Ta ki çözülene kadar!
Çok mu şey istiyoruz!

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.