‘Tek gerçek aşk Adana’ - Gündem Ajans - Medya Danışmanlık HizmetleriGündem Ajans – Medya Danışmanlık Hizmetleri

1 Temmuz 2022 - 17:35

‘Tek gerçek aşk Adana’

‘Tek gerçek aşk Adana’
Son Güncelleme :

14 Şubat 2021 - 21:07

166 views

Adana’ya, her yönüyle gönül vermiş başarılı bir yönetici Mahmut Reyhanioğlu. Eğitimci yönü ve spora olan tutkusuyla tam bir kent aşığı olarak Adana’nın geleceği için çaba gösteren herkesin yolunun kesiştiği ‘Turuncu Adam’ lakaplı Reyhanioğlu, “Adana’dan başka aşk yok. Aşkın gözü kördür. Ben Adana’nın tozunu, sıcağını, çamurunu görmem” diyor.

Adana’nın turuncu bir kent olduğunu söyleyen ve turuncunun enerjisiyle yaşamını sürdüren Reyhanioğlu, “Olanakları oldukça sınırlı bir çocukluk geçirdim. Okulda acıktığım zamanlar, ağaçtan turunç koparıp yerdim. Turunçla başlayan ve renklerine sevdalı olduğum Adanaspor’la süregelen bir turuncu aşkı bendeki. Adanalı olup da turuncuyu görmeyen, sevmeyen renk körüdür” dedi.

“YEREL MARKALARINA SAHİP ÇIKILMALI”

13 yaşında fabrikada işçi olarak çalışmaya başlayan Mahmut Reyhanioğlu, emeğin kutsallığını vurgularken, “63 yıllık hayatımın, öğretmenlik mesleğimin zorunlu kıldığı 5 yıllık doğu görevim dışında tamamını Adana’da geçirdim. Adana’da kazandım, Adana’ya kazandırdım. Adana’ya ait olmayan hiçbir şeye olmadığı gibi hiçbir takıma da ilgi duymadım” diye anlattı.

Özellikle 1970’lerin Adanası’na özlem duyan Reyhanioğlu, bugün de üretebilen, yerli markalarıyla cezbeden bir kent arzusuyla temaslarını sürdürüyor. Fabrikaları çalışan, çiftçisi desteklenen ve nihayetinde de insanların yüzü gülen bir Adana hayali kurduğunu ifade eden Reyhanioğlu, “Bu kenti el birliğiyle ve iyi niyetle yeniden özlenen günlerine kavuşturabiliriz. Kendi çıkarlarımızı bir kenara bırakıp, kentin çıkarlarını gözetmek zorundayız. Bu anlamda özellikle yerli markalarımız, Adana için çalışan, kazandığını Adana’ya harcayan herkes benim için çok değerli” diye konuştu.

“ÖĞRETMEN OLUNMAZ, ÖĞRETMEN DOĞULUR”

Adana Gündoğdu Koleji Eğitim Koordinatörü Mahmut Reyhanioğlu, eğitim alanında sergilediği duruşla da Adana’nın Mahmut Hocası olarak sevgiyle karşılanıyor. Ancak aklında hiç öğretmenlik olmayan Reyhanioğlu, öğretmenliğe giden süreci şöyle anlatıyor: “Küçük yaşta çalışmaya başlamış olmanın, pek çok faydasını gördüm. Çalışmak kanıma öyle işlemiş ki bugün bile çalışırken değil; otururken yoruluyorum. Gençlik yıllarımda da bu durum böyleydi. O zamanlar rahmetli Sakıp Sabancı’nın da isteğiyle, tekstil alanına yöneldim ve Tekstil Meslek Okulu’na gittim. Aynı zamanda tekstil fabrikasında çalışmaya başladım. Genç yaşta mavi yakalı bir işçi iken, yöneticiliğe yükseldim. Tekstil sektörünü çok sevdim. Öğretmenlik hiç aklımda yoktu. Bir arkadaşımla inatlaşmanın neticesinde, kendimi öğretmen okulunda buldum. Öğretmenlikle ilgili bir duygusal bağım yoktu: Ta ki ilk göreve başladığım ana kadar. Derse girip, çocuklarla ilk buluştuğum o anda anladım ki, öğretmenlik benim kanımda var. Ben tesadüfen öğretmen olmamışım; öğretmen olarak doğmuşum. Bunu fark ettiğim günden bu yana eğitim-öğretim alanına katkı koymak için canla başla çalıştım. İlk görev yerim olan Malatya’dan Adana’ya gelir gelmez, eğitime gönül veren bir öğretmen olarak, ‘Adana Eğitim Enstitüsü ve Öğretmen Okulları Platformu’nu kurdum. Her şeyi güzelleştirmenin yolu, iyi eğitimden geçiyor. ‘Eğitimde eşitlik’ şiarıyla çok değerli eğitimcilerimizle yol yürümekten onur duyuyorum.”

Nazire Hiçyakmazer

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.