A’dan Z’ye sigortacılık - Gündem Ajans - Medya Danışmanlık HizmetleriGündem Ajans – Medya Danışmanlık Hizmetleri

19 Ağustos 2022 - 18:23

A’dan Z’ye sigortacılık

A’dan Z’ye sigortacılık
Son Güncelleme :

14 Mart 2021 - 16:18

291 views

Adana Çukurova Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı Gökhan Sözen, sigorta konusu ile ilgili vatandaş mağduriyetlerinin önüne, sigorta bilincinin artmasıyla geçilebileceğini, bunun da doğru adreslerinden birinin sigorta acenteleri olduğunu söyledi.

Türkiye’de yürürlükte olan 5684 sayılı Sigortacılık Kanunu’nun düzenlemeye açık kısımları olmakla birlikte Avrupa standartlarında kapsamlı bir kanun olduğuna değinen Sözen, “Kanun, sigortacılık yapmak isteyenlerin hangi standartları sağlaması gerektiğine dair bir rehber niteliğinde. Yaklaşık 16 bin meslektaşımız ve yanlarında çalıştırdıkları sigorta emekçileri ile birlikte 100 bin kişilik bir aile, gerek eğitim gerekse fiziki standartları yerine getirerek vatandaşlarımıza hizmet veriyor. Ancak bu kriterleri sağlamayan ve kanunen sigortacılık yapması yasak olan gayri resmi oluşumlar, hem mesleğimize zarar vermekte hem de yanlış satış şekilleri ile vatandaş mağduriyetleri yaratabilmekte. Bu nedenle vatandaşlarımızın sigorta taleplerini kanunen yetkilendirilmiş resmi acentelerden satın almalarını tavsiye ediyoruz. Yetkili bir sigorta acentesi, hasar anında yanınızda olur, tüm süreçlerde sigorta şirketi ile aranızda bir köprü vazifesi görür. Böylelikle olası hak ve taleplerinizi yetkin bir danışman tarafından yönetmiş olursunuz” dedi.

Kendi firması olan Modüler Sigorta’daki işleyişten örnek veren Sözen, “20 yıldır sektördeyiz, son 6 yıldır acente olarak alanında yetkin bir ekiple yol yürüyoruz. Sigorta poliçesinin kapsamıyla ilgili, müşteriye doğru bilgi aktarımı çok önemli. Böylelikle sigortalı, hangi hasar durumlarında sigortadan faydalanabileceğini ya da faydalanamayacağını net bir şekilde biliyor” diye konuştu.

BANKALARLA İLGİLİ BİLGİ KİRLİLİĞİ

Bankalardan çekilen kredilerle ilgili, sigorta zorunluluğunun, vatandaş tarafından eksik ya da yanlış algılandığını ifade eden Başkan Sözen, “Kredi çektiğiniz banka, sigorta poliçesini zorunlu kılıyor. Kanunen sigorta talep edilmesi mümkün ancak bu sigortayı bankadan yaptırmak zorunlu değil. Yani vatandaş, bir sigorta acentesine daha geniş teminatlar ve daha uygun primler ile sigortasını yaptırıp, poliçeyi bankaya sunarak, kredi imkanından yararlanabilir” dedi.

Sigorta acentelerinin zor şartlarla kurulduğunu belirten Sözen, GSM operatörleri, finans kuruluşları gibi farklı sektörlerin sigortacılık sektörüne girmesiyle, haksız rekabetin oluştuğunu açıkladı. Türkiye’de toplamda ortalama 40 sigorta şirketi olduğuna vurgu yapan Sözen, “Bu profesyonel şirketler ile onlarla işbirliği yapan biz sigorta acenteleri, yasalara uygun, müşteri çıkarlarını önceleyen bir sistemle çalışıyoruz. Bu emeğin, esas işi sigortacılık olmayan bu vb. kurumlarca zarar görmesi,  sektöre gönül vermiş olan bizleri yaralıyor” diye belirtti.

“İŞLETMELER SİGORTAYLA KORUNMALI”

Zorunlu sigortalar ile isteğe bağlı sigortaları ele alan Sözen, “İsteğe bağlı sigortalarla ilgili, özellikle işletmelere yönelik olan paket sigortaları yaygınlaşmaya muhtaç. Özellikle pandemi dönemi ile birlikte ekonomik anlamda da zor günler geçiren işletmeler, ayrıca yangın, hırsızlık, sel ve su baskını, deprem gibi bir hasar yaşaması halinde ne yazık ki telafisi olmayan tablolar ile karşı karşıya kalabiliyor. Veriler, sigortasız olup büyük ölçekli bir hasar yaşayan 10 işletmeden 8’inin faaliyetine devam edemediğini gösteriyor. Bu nedenle sermayenin devamlılığı ve çalışan emekçilerin iş kayıplarını önlemek adına, işletmelerin mutlak suretle sigortalanmasının faydalı olacağını görüyoruz. Hatta bazı yasal düzenlemeler ile asgari düzeyde sigorta zorunluluğu getirilmeli” diye ifade etti.

SİGORTA SUİSTİMALLERİ

Sigortacılık sektörünün en temel ilkelerinden birinin, azami iyi niyet esası olduğunu vurgulayan Sözen şunları söyledi: “Sigortacılık kanunu açısından da öncelik, sigortalının çıkarlarını gözetmek ve buna öncelik vermek. Ancak toplumdaki bir kesim kötü niyetli insanlar, bu durumu aleyhimize kullanarak suiistimal edebiliyor. Bu konuyla ilgili cezai yaptırımlar olmasına rağmen, bu durumun önüne geçilemiyor. Sigorta şirketleri, suiistimaller yüzünden büyük zararlarla karşı karşıya kalıyor. Zararını aza indirgemek isteyen sigorta şirketleri, kendini korumaya almak için, tıpkı kaçak elektrik kullanan vatandaşlarda olduğu gibi, mağduriyetini diğer müşterilerine yansıtmak zorunda kalıyor. Sigortadan para alabilmek için aracını uçurumdan yuvarlayan müşteriden hasarlı aracına sigorta yaptırmak isteyene, işsizlik sigortası kapsamında ödeme alabilmek için, sadece kağıt üzerinde iş feshini isteyen insana kadar birçok kötü niyetli davranışla karşılaşıyoruz.”

Mine Yormaz

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.