Adana rengarenk - Gündem Ajans - Medya Danışmanlık HizmetleriGündem Ajans – Medya Danışmanlık Hizmetleri

18 Ağustos 2022 - 19:25

Adana rengarenk

Adana rengarenk
Son Güncelleme :

27 Mart 2022 - 18:02

İki yıllık hasretliğin ardından Adana, Portakal Çiçeği Karnavalı’yla şenlendi. Bu yıl 10’ununcusu düzenlenen karnaval için Türkiye’nin dört bir yanından insanlar, kente akın etti. Yapılan çeşitli turnuva ve yarışmalar, kurulan stantlar, atöyleler, konser ve kortejle birlikte Adana’nın sokaklarında adeta cümbüş yaşandı.  Altın Koza Film Festivali’nden Uluslararası Tiyatro Festivali’ne, Lezzet Festivali’nden  Rock Festivali’ne, Kebab-Şalgam Festivali’nden Bahar Şenlikleri’ne dek turizmi iyice canlandıran Adana, Portakal Çiçeği Karnavalı coşkusuyla bir başka atmosferi yaşadı. Yüz binlerce insanın karnaval dolayısıyla akın ettiği Adana, karnaval heyecanıyla bütünleşen unutulmaz anlara tanıklık etti.

Son iki yıldır pandemi nedeniyle zorunlu olarak online kutlanan Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı, 10’uncu yılında tekrar Adana sokaklarına muhteşem bir dönüş yaptı. Yüzbinlerce kişi Adana sokaklarında tekrar buluştu ve karnavalın tadını çıkarmaya başladı…

Pandemi önlemleri nedeniyle iki yılın ardından tekrar Adana sokaklarına taşınan “Nisan’da Adana’da-Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı”nın başlaması dolayısıyla Adana Valisi Süleyman Elban, Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, Çukurova Belediye Başkanı  Soner Çetin, Seyhan Belediye Başkanı Akif Kemal Akay, Ceyhan Belediye Başkanı Hülya Erdem ve Karnaval fikrinin öncüsü Nisan’da Adana’da Komitesi Başkanı Ali Haydar Bozkurt ile Karnaval Direktörü İlhami Günsel’in katıldığı bir basın toplantısı düzenlendi. Toplantı sonrasında yerel ve idari yöneticiler el ele tutuşarak Adana’dan Türk halkı ile tüm dünyaya dostluk, kardeşlik ve birlik mesajı gönderdiler.

VALİ ELBAN “SÜREKLİLİĞİ SAĞLAMAK İÇİN ÇABA HARCIYORUZ”

Adana Valisi Süleyman Elban, basın toplantısında yaptığı konuşmada; karnaval gibi büyük organizasyonları düzenlemenin zor bir iş olduğuna dikkat çekerek, “Karnaval, yerel esnafın satış yapması demektir, gelir demektir. Katlılanlar için eğlence ve huzurdur. Huzur ve güven içerisinde yapılacak karnavala geleceklerin güzel hatıralarla buradan ayrılması çok önemli bir konu. Adana bu coğrafyanın, bu bölgenin medeniyet merkezi konumunda. Gerçekten eğlenmesini bilen bir şehir. Kaliteli bir organizasyon olması için yoğun çaba içerisindeyiz. Temiz, düzenli ve kaliteli olması ile birlikte Adana markasına yakışır olması için karnavalımızı bize yakışır, bizim kültürümüze daha uygun ve sürdürülebilir olması için çaba göstermekteyiz. Bizim için en zor iş, bir şeyin sürekliliğini sağlamaktır” dedi.

BAŞKAN KARALAR “SANATIN, KÜLTÜRÜN LEZZETİN KENTİYİZ”


Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar da Adana’nın geçmişten bu güne sanatın, kültürün ve lezzetin kenti olduğunu kaydederek, “Belediye başkanları artık sadece yolu, altyapıyı yapan görev anlayışından çıkmalı. Kentteki bütün zenginlikleri o kentte yaşayanlarla birlikte ülkeye ve dünyaya duyurmalı. Kültür zenginliği bütün insanlığındır. Adana çok yönlü bir yer. Çok önemli özellikleri bir arada barındırıyor. Kentin bu güzelliklerini tanıtma noktasında elimizden geleni yapmalıyız. Herkes bir arada olmazsa bir etkinliği sürdürmek mümkün değil. Adana’mızı tanıtan, Adana’nın ekonomisine katkı koyan, yön veren bu tür etkinlikleri can siperane destekliyoruz. Bu karnaval, benim karnavalım değil. Bir şahsın değil. Bu karnaval artık Adana’nın” diye konuştu.

.

BOZKURT ”KARNAVAL GELECEK SENE MUHTEŞEM OLACAK”

Nisan’da Adana’da Komitesi Başkanı Ali Haydar Bozkurt da Portakal Çiçeği Karnavalı’nın artık bir marka haline geldiğini ve bu değerin hep birlikte yaratıldığını söyleyerek şöyle konuştu:

“Karnaval maratonuna 10 yıl önce başlarken önce kentin içerisindeki kurumların, firmaların ve hemşehrilerimizin bu fikri duymasını, doğru anlamasını sağlayıp ikna olmasına gayret ettik.  Fikir, bir kişiden çıkabilir ama amacımız bir kentin tüm kurum kuruluşlarının o fikre inanıp tutkuyla sahip çıkmasaydı. Bu başarıldı. Bu yıl hariç ilk 9 yılda karnaval ile birlikte yerli ve yabancı iletişim kanalları üzerinden yaptığımız çalışmaların reklam eşdeğerinin 49 milyon dolar olduğunu hesapladık. Tüm bunlar için hiçbir şekilde para harcamadık” şeklinde konuştu.

Bozkurt, karnaval için Türkiye’nin ve dünyanın her yerinden misafirlerin Adana’ya geldiğini de kaydederek ”Bu, artık Adana halkının bir çeşit hıdrellez daveti gibi oldu. Adana’ya gelenler misafirperverliği görüyor; barış içinde yaşayan, farklı kökenden olan insanların aynı şarkıya tempo tutmasına tanıklık ediyor” dedi.

KUTU

Karnaval’da neler oldu?

Baharın gelişini neşe, dostluk, birlik ve kardeşlik temasıyla 2013 yılından bu yana kutlayan ve ülkemizin en büyük etkinliği olma ünvanına sahip; pandemi önlemleri çerçevesinde 2020 yılında balkonlarda gerçekleşen, 2021 yılında ise dijital olarak düzenlenen “Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı” bu yıl yeniden tüm coşku ve enerjisiyle sokaklardaydı.

26 Mart Cumartesi düzenlenen rengarenk kostümlü Karnaval Korteji’nin ardından açılış töreni ve Haluk Levent konseri, coşku ve eğlence dolu anlara sahne oldu. Merkezpark, Atatürk Parkı ve 01 Burda AVM gibi farklı alanlarda çeşitli bando ve dans gösterileri, konserler, DJ performansları, yarışmalar, sergiler, şiir dinletileri gibi etkinliklerle devam eden Karnaval, 27 Mart Pazar günkü Yeni Türkü konseri ile sona erdi.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.