Adana Şakirpaşa Havaalanı - Gündem Ajans - Medya Danışmanlık HizmetleriGündem Ajans – Medya Danışmanlık Hizmetleri

19 Ağustos 2022 - 18:19

Adana Şakirpaşa Havaalanı

Metropol alanlarda ulaşım konusu ülkemiz de ve dünya da hep şehir plancılarının mühendislerin tartıştığı konular olmuştur

Adana Şakirpaşa Havaalanı
Son Güncelleme :

30 Ocak 2022 - 17:46

25 views

Metropol alanlarda ulaşım konusu ülkemiz de ve dünya da hep şehir plancılarının mühendislerin tartıştığı konular olmuştur. Kentlerin durağan yapısı olmadığı için gelişmelere paralel yeni plan kararları alınmaktadır. Küresel düzeyde yatırım kararları yeni çalışama alanlarının oluşmasına ve  şehirlerin nüfusunun artmasına sebep olmaktadır. Bu durumda kentlerin yeniden planlanma ihtiyacını getirmektedir.

Cumhuriyet öncesinde ve sonrasında Çukurova hep önemli alanlardandı. Çukurova’nın merkezi hep Adana olarak kabul edilmektedir. Bundan dolayı ülkemizin İstanbul’dan sonra sanayi ve ticaret olarak gelişen bölgesi idi. Bu durum Adana ve çevresini yurtiçi bağlantısını güçlendirmek için bir adım atılmasını gerektiriyordu.

Askeri ve sivil uçuşlar amacıyla 1937 yılında Adana Şakirpaşa Havaalanı açıldı.

1949 yılında Nato’nun kurulması 1950 de çok partili sisteme geçişimiz 1952 yılında Nato’ya üyeliğimiz Adana ve çevresini de etkiledi. Nato üyeliğinden bir önce Adana’da değişimler başladı. İncirlik Askeri Havaalanı açılması sadece askeri alanda değil daha önce var olan Adana Şakirpaşa Havaalanının statüsünü de etkilemeye başladı. 1956 yılından itibaren Şakirpaşa Havalanı sivil olarak uluslararası seferlere açıldı. 1995 tarihi itibari ile Havalimanı statüsünde hizmet vermektedir.

Günümüzde Adana Şakirpaşa Havalimanı, Çukurova’da bulunan Adana ve çevresindeki Mersin ve Osmaniye gibi yerleşim merkezlerinin de sivil hava ulaşımına açılan kapısıdır. Şehrin merkezine yakın mesafede bulunduğundan taksi ve toplu taşım ile kolaylıkla ulaşılabilmektedir. Yeteri kadar otoparkın olmaması ve özel taşıt yoğunluğu gibi problemleri olsa da günümüzde Türkiye’nin en çok yolcu taşıyan 8. Havalimanıdır.

2010 yılında Şakirpaşa Havaalanın yerine Mersin Yenice de tarım alanın ortasına yeni bir havaalanı yapımı gündeme geldi. Yaklaşık 15.000 hektar tarım alanın etkileyen bölgeye TMMOB’ye bağlı Odalar olarak mücadele ettik. Mersin Toprak Koruma Kurulu’nun tarım alanlarında yapılaşmaya izin veren kararı yargıya taşıdık ve iptal ettirdik. Uzun bir süre yapılaşmaya açılamadı. Tüm bunlar olurken 2004 yerel seçimleri ile 2014 yerel seçimleri arasında Seyhan İlçe Belediyesini yöneten anlayış Adana Şakirpaşa Havaalanın işlevsiz hale getirip kullanımını engellemek için uçakların kalkış ve iniş güzergahının en kritik bölümüne yüksek katlı kamu binası yapımına izin verdi. Sadece kamu yapılarına değil uçuş güvenliği riske atacak apartmanlara da izin verdiler.

2014 yerel seçimlerinden sonra Seyhan ve Büyükşehir Meclis üyesi olarak ilk olarak uçuş güvenliğini ihlal eden yapıların tespitinin yapılmasını önerdim. Belediye yönetimi tespitleri yaptı ve kamu binası ve diğer binaları durdururdu. Kamu binasının ihlal edilen katları yıkıldı ve uçuş güvenliği yeniden sağlandı. Sivil yapılar ile ilgili bulunan yöntem tartışmalar ile birlikte bir süre devam etse de günümüzde imar planlarında yükseklik sınırı getirme zorunluluğundan dolayı çözüm kesin olarak sağlanmış durumda.

Mevcut Adana Şakirpaşa Havaalanı ulusal ve uluslararası şehrimizin konumundan, en çok tercih edilen  havaalanı gibi özelliklerinden dolayı kısa sürede işlevsiz hale gelmeyecektir. Bunu durumu fırsata çevirip havaalanı çevresinde yer alan kamu arazileri ile birleştirip, çağımızın gerektirdiği otopark ihtiyacının karşılandığı, yapıların modern malzeme ve teknoloji ile yeniden tasarlandığı bir süreç olarak değerlendirilmelidir.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.