Belediye seçiminden sonraki 2 yıl - Gündem Ajans - Medya Danışmanlık HizmetleriGündem Ajans – Medya Danışmanlık Hizmetleri

19 Ağustos 2022 - 16:28

Belediye seçiminden sonraki 2 yıl

30 Mart 2019 seçimin üzerinde 2 yıl geçti. Seçim dönemlerini kısaca hatırladığımızda afişler, billboardlar, dijital ve sosyal medya paylaşımları havada uçuştuğu siyasal pazarlama yer alıyordu

Belediye seçiminden sonraki 2 yıl
Son Güncelleme :

11 Nisan 2021 - 22:55

200 views

30 Mart 2019 seçimin üzerinde 2 yıl geçti. Seçim dönemlerini kısaca hatırladığımızda afişler, billboardlar, dijital ve sosyal medya paylaşımları havada uçuştuğu siyasal pazarlama yer alıyordu.

 Siyasal pazarlama seçmenin ihtiyaç ve beklentilerini gerçekleştirmeye aday kişi yada partilerin ve onların programlarının seçmene tanıtılması tercih ettirilmesi ile ilgili her türlü faaliyet olarak tanımlanmaktadır.

Siyasal pazarlama araçlarından Dijital ve Sosyal Medya 2014 yılından beri ülkemizdeki siyasiler, siyasi partiler, yerel yöneticiler ve adaylar tarafından keşfedildi. Ancak Türkiye’de ve sosyal medyanın genellikle siyasiler tarafından fikir yaymak, ver toplamak ve seçmen tabanı oluşturmaktan ziyade, kamplaştırmak ve karşıtlarına hakaret için kullanıldığını görüyoruz.  Bu durumun belki de en yoğun yaşandığı seçim bölgesi Adana olmuştur. Cumhuriyet Halk Partisinin yerel yönetim kampanyasına ve seçmenlerine saldırıları gözlemledik.

Birçok araştırmaya göre seçmenlerin neden bir partiye değil de, diğerlerine yöneldiğini açıklayan çok sayıda model bulunabilir.

Seçmen; ideoloji, liderlik gücü, partinin konumu, politikaları, parti örgütlerinin çabası, etnik köken, kültürel ve manevi değerler, ekonomi, uluslararası koşullar gibi faktörlerden etkilenerek kara verdiği biliniyor.

Seçmenin kararını etkileyen bunca faktör olsa da, her seçimin kaderini liderden fazla hiçbir faktör belirlemez. Çünkü seçimleri lider kazanır, lider kaybeder.

2019 yılı yerel yönetimlerde 30 büyükşehir belediyesinin 11’ni kazan Cumhuriyet Halk Partisi’nin adayları seçim kampanyalarına baktığımızda seçimi sadece başkan adayları kazanmış gibi yansıtıyor. Eğer bu seçimlerde Cumhuriyet Halk Partisinin Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğu’nun yürüttüğü ittifak stratejisi ve siyasal pazarlama araçları olmasaydı büyükşehir seçimlerinde bu kadar başarılı sonuç alınabilir miydi?

Seçim süreçlerini geri de bıraktık artık belediyelerdeki bu yıl  kazanan belediye başkanlarının faaliyet raporlarının açıklanacağı yıl. Adaylık çalışmasında ki hedefleri, seçmenlere vaad ettikleri projelerinin ne kadarının gerçekleştiğini açıklayacakları faaliyet raporu Nisan meclislerinde görüşülmeye başlanacak.

Stratejik plân ve performans programına göre yürütülen birim faaliyetlerini

Belirlenmiş performans ölçütlerine göre hedef ve gerçekleşme durumunu

Meydana gelen sapmaların nedenlerini ve belediye borçlarının durumunu açıklayan faaliyet raporunu hazırlar.

Faaliyet raporunda, bağlı kuruluş ve işletmeler ile belediye ortaklıklarına ilişkin söz konusu bilgi ve değerlendirmelere de yer verecekler.

Başarılı seçim stratejinden sonra seçilen Belediye Başkanlarının da o başarının kalıcılığını sağlayacak uygulamalarının faaliyet raporlarında göreceğimizi umut ediyorum.

YORUM YAP

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.